Ik moest een stabilisatorlager hebben. Dus op onderdelen gezocht een advertentie gezet, met een foto erbij.
Deze stabilisatorlager zit er nog op maar de andere kant is weg. Daar heb ik dus geen foto van.
Het lijkt mij duidelijk voor een demontage bedrijf wat ik nodig heb en het liefst twee stuks. Beide kanten vervangen.
Na 2 weken nog geen resultaat.
Dan maar zelf maken.
Maar geen baan, geen ijzer voor handen. Bij een ijzerboer twee stukjes ijzer gekocht.
Maar liefst 5 euro rekende de man voor deze afval stukjes. Waar ook nog, de een of andere lul, met een slijptol tekeer was gegaan.
In ieder geval had ik wat , om 2 lagers te maken, zoals op de foto hierboven te zien is.
Als je dat ziet denk je :
Dat gaat niet.
Dat is ook zo, dat gaat niet.
Ik had namelijk bij Populier Sloperij in Rotterdam, van een oude Nissan 2 beugels gesloopt. Die mocht ik gratis meenemen en dat had ik nog nooit eerder meegemaakt. Gratis.
Aan de slag.
Ik liep al achter op het schema, maar dat doe ik altijd, want we waren met Raymond naar de Haven Dagen geweest, naar Dordrecht met de Waterbus en vissen in de waterweg.
Actie
Aftekenen dat ijzer en de slijptol erin. Het hoekstaal moesten 2 plaatjes worden en het rondijzer 4 stompjes.
Alles boren, geholpen door Raymond die het schitterend vond.
In elkaar lassen, met Raymond als opzichter, met de las helm op.
Wat borstelen en slijpen
Zwarte verf erop en je hebt 2 stabilisatorlagers
Alleen nog monteren en klaar is Kees (John) .
Weer een dag werk, samen met Raymond. Lekker bezig.
Nog even een foto maken van de gemonteerden lagers , maar die heb ik niet.
Johnny heeft de Visa geleend. Die is goed bezig. Mag Johnny 2 nieuwe banden kopen, die papa op de reserve velgen zet.
Dus morgen de velgen in de verf zetten.
Dat moet lukken. Tenminste als ik niet ga beppen met Bep op face book.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten